pátek 1. června 2012

#YouthEmployment


Solution in this digital age? In the age, where's no proper choice even for adults? Young people have many dreams and they want many things, but they don't have sallary to buy those things, so they're looking for brigades or to help out...

Many of my relatives are web designers or are writing proffesional articles, which give them little money. There are companies, that are making job offers specialy for students who mostly just comment and suggest, how to improve the company, advertising or web pages. Personally, I work for one of those companies for two years and as a student, i can't complain about my sallary.

In my opinion, if companies had chosen young people right by assessing their products, it would be a really good solution. Not like some big technical reviews, but the point of view of young user to a thing, that he should use every day. This thing, let's call it 'XY', can get to youth or wider public, based on young people who test it. To be honest, would you prefer buying XY based on advertisement or advise from a good friend?

In american studies, it's proved, that in choosing XY, 74% of people will trust their best friends or contemporaries, and only 15% will trust some reviews.

I think, that both sides should cooperate on this. Young people would get rewards and the opportunity of trying out the thing and companies would new customers using a hidden marketing.
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________

Řešení v této digitální době? V době, kdy není pořádná možnost práce ani pro dospělé? Mladí lidé mají mnoho snů a chtějí mnoho věcí, na které bohužel někteří nemají příjmy a tak, hledají brigády, výpomoci…

Mnoho mých známých dělá designy webů, či píší odborné články, které jim přinášejí „pár korun do kapsy“. Existují i firmy, které speciálně nabízejí práci studentům, kteří většinou jen komentují a doporučují jak zlepšit firmu, reklamu či webové stránky. Já osobně pro jednu takovouto firmu pracuji již dva roky a jako student si nemohu stěžovat na hodnocení mé práce.

Řešením by podle mého bylo, kdyby si firmy vybíraly právě mladé lidi v posuzování jejich výrobků. Né jako nějaké velké technické recenze, ale spíše pohled mladého uživatele na věc, se kterou by se měl každý den setkávat. Tato věc, nazývejme ji „XY“, by se mohla dostat mezi mládež či širší veřejnost právě pomocí testujících lidí. A řekněme si narovinu dáte před koupí XY na reklamu nebo na radu svého dobrého kamaráda?

V amerických studiích je prokázáno, že mladí lidé dají při výběru věci XY ze 74% na nejlepší přátele či vrstevníky a jen z 15% na recenzní web.

Myslím si, že by na této spolupráci vydělaly obě strany. Mladí lidé by dostávali odměny a možnost si danou věc vyzkoušet a firmy by pomocí tzv. skrytého marketingu dostaly nové zákazníky.

Žádné komentáře:

Okomentovat