úterý 29. května 2012

Favorite ..

.. tlačítko ničící Twitter.


Když jsem na Twitter přišla, nevěděla jsem co s ním. Postupem času mi přibívali followeři a já začala dávat follow lidem, jejichž články mě zajímaly. K těmto lidem jsem se však dostala přes známé. První followujete známé, kteří followují své známé a až přes známého známého se dostanete k těm nejlepším follouňům. Někdo napíše tweet, známej retweetne, tweet dojde k vám a vy dáte follow, protože zjistíte, že tento člověk se vyplatí číst. Jenže pak přišla éra favorite. Jo dobře, jsem ráda, že se vám to, co píši líbí, ale jak se to dostane i k dalším, k lidem co mě nefollowují a třeba by se jim mé příspěvky líbily? Proto prosím, vykašlete se na favorite a zachovejte na twitteru ten sdělovací prostředek "všichni pro všechny". Nesyslete si výborné tweety od známých, ale pošlete je i nám, protože pokud se líbí vám a my vás čteme, budou pro nás také exklusivní.

13 komentářů:

  1. Ono to není syslení v pravém smyslu slova. Jasně - nikam to nepřeposíláš, a v podstatě tím jenom autorovi/autorce vyjádříš kladný ohlas, sympatie. V podstatě něco jako Like na Facebooku, nebo +1 na G+, a tak dále. Ale zapomněla jsi napsat to, že všechny "hvězdičky", které jsi kdy rozdala, se ti zobrazí pod položkou Favorites v tvém Twitter profilu. Takže ten, kdo bude mít o tvé favorited tweety zájem, může mrknout sem. A samozřejmě tam, mimo jiné, může narazit na nové lidi... : )

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za vyjádření =) Moc si toho vážím =) Ano někdy se hodí dát jen favorite, ale ruku na srdce nepotěší RT víc? = ] Mě osobně ano =) Každý má na to jiný názor, já říkám ten svůj =) Jde o to, že kdybyc chtěla sbírat "like" zůstanu právě na FB ; ] ..

    OdpovědětVymazat
  3. favorite je ale naprosto geniální - oproti mým tweetům jich je mnohem míň a tudíž se v nich zpětně mnohem líp hledá - - favorite používám jako read-it-later ale i jako záložku když mě něco zaujalo a já to jen nechci ztratit z dohledu, pokud dám RT tak třeba najít ho po týdnu už se jedná o takřkanadlidský výkon

    OdpovědětVymazat
  4. Známý známého tvrdí, že retweet jsou jako medaile. Sbíráme je za své výkony. Já favorite používám jako Honza, protože vyznat se pak v listu mezi všemi oblíbenými tweety je těžké. Tady najdu jen, co mě má ještě zajímat. Pak to jde pryč. Doba je rychlá, retweet pošlu dál, potěším autorku a doporučím ostatním. Ale já si jej už zítra znovu nepřečtu. Nemusím, je tu další kopa nových zpráv.

    OdpovědětVymazat
  5. To není žádná "éra" favorite. Jsou to dva odlišné koncepty - k retweetům se už nevracíš (jak říká Jakub), obvykle jsou úderné, aktuální, komické i seznamovací. Favorite je interní věc, která není zaměřená na "výkon" a "líbivost". Hvězdičkuju lidi a věci, které mám ráda a chci si je schovat. A ano, někdy se z hvězdičky časem vylíhne retweet. Je to prostě celý strašně nepochopený.

    A už jsi někdy zkusila podívat se do favorites jiných lidí? Ten pocit, když jich půlku ohvězdičkuješ sama a pak náhle potkáš nějaký svůj...

    OdpovědětVymazat
  6. Retweetuji pro ostatní, favorituji pro sebe. Každý má svůj účel a využití. Retweetuji, když chci, aby si zajímavou myšlenku nebo vtip přečetlo víc lidí. Favorite většinou používám pro „budoucí využití“. Třeba když někdo pošle nějakou písničku, doporučí nějaký film a já vím, že si to nebudu pamatovat, tak si to favoritnu (lépe se to pak dohledává). Favority taky rád projíždím u ostatních lidí. Je to takové „Follow Friday on Demand“ (=

    OdpovědětVymazat
  7. Tady musím s tebou velice nesouhlasit, pokud chci, aby se to dostalo k dalším lidem, tak dám RT. Favorite slouží pro mě, takže mohu favoritovat něco, co mě zajímá a druhé ne, tak je tím nebudu obtěžovat.
    Také se favorite často používá jako read it later, protože např. když jsem někde venku, tak nemám třeba čas číst odkaz, který je přiložen a podívám se na to až doma v klidu.
    Jsou to rozdílné funkce, kdyby to byla ta stejná funkce, tak by to tam ani nebylo, ale je to tam proto, že každé má jiný význam.

    OdpovědětVymazat
  8. Já musím říct, že stejně jako Jakub K. favorite používám jen jako "read it later".

    OdpovědětVymazat
  9. Adame, položka Favorites v twitrovém profilu zobrazuje jenom štěbty, které si oblíbil jeho majitel, nikoli které si oblíbili ostatní. Na to existuje lepší služba favstar.fm, která defaultně zobrazuje nejvíc oblibované twíty, například Jahodiny jsou zde. Ty, které favorizovala ona sama, jsou tam taky pod názvem Discovered. Já jsem si zvykl občas procházet taky rubriku Explore, díky níž mohu číst to nejlepší ze světové timeline přefiltrované míněním miliónů uživatelů.
    Takže není pravda, Terezo, že se oblíbené twíty nedostávají k ostatním twitníkům. Piš favorizovatelné příspěvky a sleďové budou určitě přibívat.

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuji všem za vyjádření =) Každý má jiný názor =) mě třeba nenapadlo používat favorite jako "read it later", díky vám my to dává smysl =) tak děkuji za poučení =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezapomen, ze z Favorite se take muze klidne stat i Retweet. Nikdy nevis...

      A "mi to dava smysl", prosim... Dik! ;)

      Vymazat
    2. Richard: V tomto kontextu je to tedy casto nejen "read", ale i "share it later" :)

      Vymazat