neděle 25. března 2012

Můj týden s lumií 2.

Přes známého známého, aneb jak si smartborci poradili v nouzi

24.3.2012

Dnešní den s Lumií začal celkem normálně. Po probuzení jsem se rozhodla, že si "otestuji" pár aplikací, abych se přiznala především her, které jsou nabízené v marketu mezi prvními.

  • AngryBirds

    • Klasika, kterou snad znají všichni. Buď už jste o naštvaných ptácích někde slyšeli (je toho plná televize či internet) nebo jste je hráli, snad na dotykovém telefonu, nebo počítači.
    • Na Lumii jsem se s nimi zabavila opravdu na dlouho .. 
    • + dobré ovládání, velikost displeje nás nijak neomezuje, právě naopak
    • - pokud za "ptáky" nechcete platit, máte omezený počet levelů

  • Chicens Can't Fly

    • Byla jsem zvědavá co tato hra nabízí a jak je již z názvu zřejmé kuřata opravdu neumějí létat
    • Jde o padající kuře do jámy, která obsahuje různé nástrahy, které se s výškou levelu zvyšují a při vyhýbání se, kuře musí sbírat kukuřičná semínky
    • Hra mě neskutečně bavila a neomrzela ..
    • + lehké ovládání, snadné instrukce, hezký děj
    • - pokud vás to vtáhne, zabere to spoustu času

  • FastBall 2
    • Tuto hru jsem objevila jen úplně náhodou, ale oslovila mě hned
    • Jde o balónek, který musíte dostat přes nástrahy cesty až do cíle
    • + vcelku jde jen o poklepávání prstu na displej, takže na ovládání není nic těžkého
    • - opět strašný žrout času
Po hraní her a brouzdání na internetu jsem musela dát Lumii na nabíječku a to i přesto, že tam byla celou noc. Doslechla jsem se, že tyto telefony s tím mají obecně softwarový problém, ale měla by prý vyjít aktualizace jen na tento problém a pak by měla Lumie vydržet déle, tak uvidíme s čím vývojáři přijdou.

Teď mě tak napadá, že jsem se vám nepochlubila, jak se mi povedlo u Lumie zablokovat SIM. To je tak, když se vybije, vy jí dáte na nabíječku, zapnete a mačkáte PIN od své SIM a ta firemní mezitím napsala, že požaduje FUP. Snažili jsme se to vyřešit již večer, ale bohužel, musím si počkat až se mi ozve pracovník běhěm dneška. Tudíž Lumie běhá jenom na WIFI a vůbec jí to nevadí. Nekřičí na mě žádná app že by potřebovala jiné připojení a i přístroj jede bez problému.


Setkání Lumií na #KVpijatika

Naposlední chvíli se rozhodlo, že navštívíme s @LuckeyBertl twitter sraz #KVpijatika, kde by měl mít @hukkv druhou zapůjčenou Lumii. Cestou jsem si vyzkoušela app "Nokia autem" i když z technických problébů né na mém přístroji, ale Lumie je to stejná ; ]. Musím říci, že jako navigace posloužila na jedničku s hvězdičkou. Na místo srazu jsme dorazili s přehledem, v tomto směru chválím opravdu hodně.
@Hukkv měl ovšem se svou Lumií také problém a tak měl rozhovor s technickou podporou O2 přes telefon, když se pán dozvěděl že jsem tam také, chtěl mě k telefonu. Ani mě a ani @Hukkv však nedokázal po telefonu pomoci a tak jsme byli odsouzeni čekat do pondělí na osobní kontakty a reklamace. Jenže co by to bylo za sraz, kdyby tam neseděli šikovní lidé a oba telefony se opravili během pár minut. Jakmile dostal @vkoca Hukkův telefon do rukou, přesně věděl kam se v menu podívat a připojení aktivovat a u mého našel číslo SIM karty, které bylo potřebné pro zjištění PUKu. Já ho pak poslala @stefansabo a ten ho poslal @sotik a ten mi poslal o5 přes Stefana PUK, takže radost po zapnutí telefonu byla obrovská. Když nám pak volal pán z O2 a my mu řekli že nám pomohl známý, který má známého u O2 a u druhého telefonu to byl zase známí, byl z nás značně zmaten, ale my mu děkujeme za ochotu řešit s námi něco v sobotu a ještě přes telefony. Prostě se hodí mít známe, kteří mají známé, pak nikdy nejste sami ; ]
Když už jsme se sešli 3 Lumie ( @Hukkv, @jahudkovaterez, @LuckeyBertl) tak jsme si museli vyfotit prezentačku jako známej přes známýho známého a fotili nás u toho samozdřejmě také známí

Zpět k Lumii jako přístroji

Pod minulým článkem padl dotaz na OP a jeho rychlost a stabilitu na Lumii
  • Rychlost
    • Musím říci, že OP je na přístroji opravdu rychlý. Po zapnutí naběhne do 14 sekund, což si myslím, že je na smartfoun  dobrý čas. I v ostatních případech se nikde čekat nemusí. Vše nabíhá okamžitě, bez časových prodlev.
  • Stabilita
    • Pokud jde o stabilitu, systém se mi za dobu co ho mám v rukou nesekl, nenaskočila žádná chybová hláška či cokoli podobného. Pokud něco z toho během mého týdne nastane, určitě budu informovat, ale zatím systém na přístroji běží bez potíží.

Mnou hodně používané app

Dále bych chtěla zmínit pár aplikací, které se mi doposud povedlo do Lumie dostat. Jsou to ->
  • Twitter
    • Oficiální klient z marketu
    • Instalace proběhla bez potíží
    • Mám ho zapnutý skoro pořád a nemůžu si stěžovat. Nezkoušela jsem na něj připojit více klientů, takže tuto možnost nemůžu posoudit. Uvidíme během týdne, určitě se o použití této app nebo alternativní app pro TW zmíním.


  • Facebook
    • Oficiální klient z marketu
    • Instalace rychlá, bez potíží
    • Tuto app jsem použila jen párkrát. Mě osobně vadí, že se aplikace nepřetáčí "naširoko" a proto je uživatel vázán na "malou" klávesnici, která mě osobně nevyhovuje, tudíž psaní zpráv a statusů se zužuje jen na to nejnutnější.
    • Opět zkusím během týdne najít alternativního přihlašovacího klienta.

  • Foursquare
    • Oficiální klient z marketu
    • Instalace rychlá, bez potíží
    • Musím velice pochválit zpracování této app. Jsem z ní maximálně nadšená. Je to jedna z nejpříjemnějších aplikací pro 4sq kterou jsem viděla. Ovládání a vyznání se v prostředí je velice snadné a #uzvimproc si WPhone pořídit.

  • Youtube pro
    • App mi byla doporučena známým
    • stažena z marketu bez potíží
    • Opět mohu pochválit zpracování aplikace, příjemné hledání videí, rychlejší načtení než na stránce v prohlížečí.
  • Pokud to mohu shrnout jsem s těmito aplikacemi pro WPhone spokojena, všechny mají příjemné prostředí a jednoduché ovládání.


3 komentáře:

  1. Hodně pěkný článek, jestly bych mohl doporučit pár aplikací co jsou v lumii opravdu perfektní tak: Creative studio, palringo, wp zprávy, studentská kuchařka. A nějaké hry: BBB:App-ocalypse, Galaxy JET, vlak, Šibenice. Rozhodně mám také pozitivní názor na tento telefon, mám ho taky asi týden a jsem maximálně spokojený a doufám že ještě dlouho budu :).

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za radu, dostalo se mi pár typů i na tw, tak stáhnu, otestuju a během týdne sem dám jak se mi s nimi pracovalo = ] .. Pokud by jsi měl třeba typ o čem v lumii psát resp. co by se měli dovědět jiní sem s tím = ]

    OdpovědětVymazat
  3. Místo Foursquare klienta zkus "4th & mayor", mě osobně vyhovuje víc ;-) JInak z tipů třeba hra BBB:App-o-calypse, apict, instacam, soundhound. A pro facebook se mi nejlépe používá přímo hub Lidé, nebo třeba Seesmic.

    OdpovědětVymazat