neděle 1. dubna 2012

Můj týden s lumií 9.


Aplikace z továrny a pár slov k OS
1.4.2012

Dnes jsem s Lumií strávila poslední celodenní toulky. Rozhodla jsem se vám napsat článek o aplikacích, které jsou v ní, když je v továrním nastavení.

Kalendář
  • Moc hezké provedení. Pokud ho synchronizujete s například facebookem či google účtem, načtou se v něm akce, které máte naplánované. Po otevření se vám zobrazí aktuální den, dá se to přepnout i na aktuální měsíc. V další záložce se objevují aktuální či nejbližší akce a svátky, které jsou v kalendáři standardně. Další záložkou jsou úkoly, které si můžete naplánovat a vložit přímo do kalendáře.

Hry
  • Jinak též x-box live. Zde najdete všechny hry pro WN7. Danou hru si vyberete, kliknete na ní a objevíte se v marketu, kde si ji stáhnete a pak už jen hrajete.

Hudba+ videa
  • Po otevření se ukáže historie přehrávaných médií, dokonce i naposledy přehrávaná videa na youtube. App vám také ukáže jaké další aplikace spojené s hudbou či videi máte stažené.

Internet Explorer
  • Tento internetový prohlížeč, má jako základní vyhledávač Bing. Na Lumii800 je nastaven na stálo a zatím se nedá změnit např. na google. Na ostatních WP7 to změnit jde. Já osobně jsem byla s prohlížečem spokojena a sám prohlížeč mi nedal nejmenší šanci si ztěžovat.

Kalkulačka
  • Umí základní početní úkony jako jakákoliv jiná windows kalkulačka, na kterou jsme zvyklí z počítačů.

Mapy
  • Při prvním otevření se vás app zeptá, jestli může mít přístup k vaší poloze a může ji použít. Pokud jí to povolíte, najde vaši polohu na mapě. Možná bude mít menší odchylku, ale jedná se o +- km. Mapy jsou klasické, přehledné, důkladné.

Marketplace
  • Zde se nacházejí snad všechny app, které byly pro WP7 vytvořeny. Doporučení na nejvyhledávanější a nejlepší aplikace jsou snad v každém technickém či dokonce normálním časopise, kde se nachází článek s tímto zaměřením, nebo je jich plný tw pokud sledujete ty správné lidi. Myslím, že pokud máte ve svém okruhu uživatele tohoto zařízení rád vám nějaké aplikace doporučí. V dřívějších článcích jsem app testovala a i pod články se nachází pár komentářů, kde jsou od uživatelů nějaké app doporučené.

Nápověda a tipy
  • Taková příručka jak na zařízení pokud se v něm ztratíte. Nabízí vám pomoc pokud máte Nový telefon, ukáže vám základy používání, poví o Lidech a emailech, obrázcích, a vlastně všem o čem jsem v mých článcích psala.

Nastavení
  • Lumie umožňuje nastavit vyzvánění, změnit barvu motivu, zapnout režim v letadle, ovládání hifi, bluetooth, nastavení účtů, zámku, mobilní sítě, atd. Je toho opravdu spousta. Nejzajímavější mi přijde hledání aktualizací a "o systému", kde se o stavu telefonu dozvíte všechno. Kdy byl vyroben, číslo SIM karty atd..

Nokia autem
  • Poslouží jako GPS navigace. Použila jsem jí na cestě do Karlových Varů a trefili jsme na metr přesně. Pokud provozujete geocatching mohu jen doporučit. I @Hukkv ji používal a chválil.

Obrázky
  • Hezky zpracovaný přehled obrázků. Pokud telefon spojíte s internetovým účtem, kde mate nějaké fotografie ihned se načtou do tohoto "prohlížeče". Obrázky jsou zařazeny pode toho, jestli jsou vyfocené telefonem, stažené s internetu, nebo už v zařízení prostě byly.

Skvělé aplikace
  • Ano i tak lze app pojmenovat. Pokud se nudíte, otevřete tuto app a zatřeste s telefonem. Přístroj vám najde podle něj nějakou super aplikaci, kterou byste měli vyzkoušet. Někdy to opravdu stojí za to.

Telefon
  • Ukazuje historii hovorů, jejich záznamy a umožňuje listování v adresáři či rovnou psát vybrané číslo.

Záleží nám na vás
  • Zde vám Nokia píše, jak vás chrání, jak chrání vaše osobní data a jak je vše jen pro zlepšení produktů a že se vlastně nemáte ničeho bát.

Zprávy
  • Zde se zobrazují každé zprávy, které vám na Lumii přijdou. Pokud ji synchronizujete např. s facebookem, bude zde zapnut chat, který se dá v nastavení zpráv vypnout. Já osobně jsem tuto app používala nejvíce a byla jsem maximálně spokojena. 
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Pár slov k OS
  • Jak už jsem v dřívějších článcích psala s OS nebyl a není žádný problém. Běžel rychle, bez záseků. Je jednoduchý, nemusí se upravovat, vše co nám chybí si najdeme v marketu. Lze na něm změnit maximálně barva, což mě vyhovuje ze všeho nejvíc.



4 komentáře:

  1. Stručný a výstižný článek, díky :)
    Jinak jak jsem tak četl Tvoje články tak jsem nabyl dojmu, že wp7 asi časem předběhne droida. Už jen ta vlastnost, že nelze příliš měnit prostředí a diverzifikovat ho do haleluja z toho spíše dělá fičuru. Na droidovi to mnohdy znamená že se doku*** co se dá :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji a jsem stejneho nazoru. Spousta uzivatelu andtidu prechazi k wp7 coz se dalo cekat. ;)

      Vymazat
  2. Ke kalkulacce jsem dostala tip, ze pokud se telefon preklopi objevi se vedecka kalkulacka. Me osobne kalkulacku nenapadlo pretacet, tak se vsem omlouvam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a ked otocis do druhej strany, tak mas programatorsku :)

      Vymazat